راهکار های عملی افزایش فروش
- تعداد ديدگاه : 0 گزارش خرابي
راهکارهای عملی افزایش فروش
در اين مقاله قصد داريم شما را با چند مورد از بهترين راهکارهای افزایش فروش آشنا كنيم كه در هر كسب و كاري اين راهكارها عملي باشد
يك مورد از راهکارهای افزایش فروش و معجزه در نرخ فروش
گاهي يك راهكار ساده در فروش ميتواند فروش شما را متحول كند. اين را به ياد داشته باشيد كه انجام دادن راهکارهای افزایش فروش كه ساده هستند به اندازه ي كه انجام ندانشان آسان است.
اما چه راهكارهاي عملي براي فروش به مشتري وجود دارد
اولين مورد راهکارهای افزایش فروش ، شخصيت شناسي در فروش
موضوع اصلي كه هست اين است كه اگر شما به عنوان فروشنده فرض كنيد كه عينكي داشتيد كه مثل اشعه ي ايكس درون مشتري را ميديد، ميتوانستيد شخصيتش را بشناسيد و محصول را طبق مدل ذهني او ارائه كنيد، قطعا فروشتان چند برابر ميشد اما چگونه؟
به عنوان مثال اگر مشتري به شما مراجعه كرد و شما شروع كرديد براي او از گقتن ويژگي هاي خوب محصولتان عده اي از مشتريان هستند كه زود حوصله شان سر ميرود و به شما ميگويند (يا شايد در دلشان) تهش قراره چي بگي ؟
با اين دسته از مشتريان چگونه برخورد ميكنيد؟ اين مشتريان، دسته اي از افراد هستند به نام شمي ها كه بيشتر از نيمكره راست مغزشان استفاده ميكنند. ما با شخصيت شناسي در فروش ياد ميگيريم كه چگونه به اين افراد بفروشيم كه موضوع اصلي بحث اين مقاله نيست براي اطالاعات بيشتر به مقاله مراجعه كنيد
Internet-Marketing-Email-Banner
بهترين مورد از راهكارهاي افزايش فروش ، كم كردن ريسك است
از ديگر راهکارهای افزایش فروش ، اين است كه تا ميتوانيد ريسك را كم كنيد. زماني كه مشتري به شما مراجعه ميكند ميترسد از اينكه:
مبادا پول زيادي بدهد
شايد همين جنس را جاي ديگر با كيفيت كمتر پيدا كند
شايد اصلا اين محصول شما به دردش نخورد
و موارد ديگر
هرچه قدر كه شما ريسك را كم كنيد فروش شما به همان نسبت افزايش پيدا ميكند
به عنوان مثال تمام محصولات ما با ضمانت 100 درصد ارائه ميشود يعني اگر مشتري از محصول ما راضي نبود ما پولي كه هزينه كرده را به او باز ميگردانيم بدون پرسيدن كوچكترين سوالي.
صجبت من اين نيست كه شما هم بياييد ضمانت 100 درصد بدهيد. حرف من اين است كه يكي از راهکارهای افزایش فروش ، كم كردن ريسك است. همين حالا براي خودتان سه موزد از راهكارها را كه ريسك مشتري شما را كمتر ميكند براي خودنان بنويسيد
انتخاب بازار درست مشتريان راهكار افزايش فروش
بازار هدف شما چه كساني هستند؟ چه كساني بيشتر از شما ميخرند؟ ليستي از بهترين مشتريان براي خود مشخص كنيد. و سعي كنيد به اين افراد خدمات بهتري ارائه كنيد
اين مشتريان هستند شما را زنده نگه ميدارند
براي بهترين مشتريانتان خدمات ويژه داشته باشيد تا بيشتر از شما خريد كنند